Milan Mrázik: Som nepríjemný, ak si ma chcú kúpiť

23.08.2012 14:21

Na základe posledných medializovaných informácií o našej iniciatíve sa o Milana Mrázika začalo zaujímať niekoľko médií. Boj proti úplatkom zo strany lekárov zaujal aj novinára Karola Sudora zo SME, ktorý s Milanom Mrázikom pripravil rozsiahly rozhovor, ktorý vyšiel v sobotňajšom vydaní novín SME.

Úryvok z rozhovoru:

Problémom je aj korupcia. Ak si odmyslíme nevyžiadané kávy, bonboniéry a fľaše z vďačnosti, stále je veľa ľudí, ktorí dávajú úplatky, a mnoho lekárov, ktorí si ich buď pýtajú alebo bez slova prijímajú.

Prijímanie akýchkoľvek peňazí považujem za vážnu korupciu podobne ako prijímanie drobných vecí pred liečbou či operáciou. Ja to mám v sebe odjakživa vyriešené. Nevravím, že som od pacienta nikdy nič nevzal, ale nikdy som nič nevzal pred operáciou, a už vôbec nie peniaze. Naopak, po úspešnej liečbe som občas dostal fľašku, bonboniéru, kávu, med či iné veci. Neraz som to odmietol, neraz sa to nedalo, lebo by sa to tých ľudí dotklo. V štatistikách píšu, že lekári patria k najskorumpovanejším povolaniam. Dosť ma to uráža, lebo odmietam, aby ma mal niekto za úplatkára len preto, že robím túto prácu.

Preto ste začali s aktivitou nosenia odznakov, že neberiete úplatky?

Samozrejme. Minuloročná aktivita s výpoveďami meno lekárskeho stavu v očiach verejnosti určite nezlepšila. Nemajú nás za to radi ani novinári, ani občania. Svoje meno si teda môžem zlepšovať len sám. Napadlo mi, že jedným zo spôsobov bude, ak dám dostatočne najavo, že neberiem žiadne úplatky. Dnes odznak s týmto textom nosí asi 300 lekárov na Slovensku.

Nie je to málo?

Je to dobrovoľné. Urobil som, čo som mohol, oslovil som mnohých priamo aj cez svojich známych a kamarátov, sprevádzkoval som webstránku, snažím sa robiť osvetu, urobil som o tom tlačovku. Kto má o ten odznak záujem, pošlem mu ho, kto nemá, nemôžem ho nútiť. Moje možnosti sú limitované.

Celý rozhovor si môžete prečítať tu: https://www.sme.sk/c/6500750/milan-mrazik-som-neprijemny-ak-si-ma-chcu-kupit.html

Späť