Neurochirurg Milan Mrázik: Nosím odznak Úplatky neberiem! (Nový Čas)

03.07.2012 10:32

Už aj médiá si všímajú našu iniciatívu. V dnešnom Novom Čase si tak môžete prečítať rozhovor s Milanom Mrázikom. Prinášame vám ho aj tu:

 

Neurochirurg Milan Mrázik: Nosím odznak Úplatky neberiem!

Bojuje proti korupcii! Obálky a igelitky sú bežnou formou, ako si pacienti zaisťujú lepšie či rýchlejšie ošetrenie.

Žilinský neurochirurg Milan Mrázik (41) začal s iniciatívou, ktorá má spoločnosť naučiť, že lekárovi za záchranu života či zdravia stačí povedať „ďakujem“. Odznak so slovami Úplatky neberiem na košeli nosia už desiatky jeho kolegov.

 

„Ako lekári sme vedeli na konci minulého roka nosiť odznaky s nápisom Nemôžem byť ticho, dali sme hromadné výpovede a vybojovali sme si vyššie platy. Teraz by sme mali ukázať aj druhú tvár a postaviť sa drobnej korupcii v zdravotníctve,“ vysvetľuje svoju iniciatívu Milan Mrázik. Podľa neho by lekári nemali mať problém pripnúť si odznak s nápisom Úplatky neberiem. „Odznaky ponúkam nenásilnou formou, nechodím za lekármi a nevyzývam ich, aby si odznak pripli.“ Kolegom ich ponúka cez web stránku somprotiuplatkom.sk alebo prostredníctvom kamarátov z praxe. „Keď sa mi ozvú, tak ja im ten odznak pošlem. Doteraz som rozdal niekoľko stoviek, len v Žiline do 50 kusov,“ povedal M. Mrázik.

Pacienti si už odznak na jeho oblečení všimli, niektorí sa o iniciatívu aj zaujímali. Podľa neho svoj podiel na korupcii majú často práve vďační pacienti, ktorí úplatok ponúkajú. „Pre mňa je najväčšia odmena, keď mi do ambulancie príde človek, ktorého som operoval a povie mi - pán doktor, ďakujem, zbavili ste ma bolesti.“ Okrem pacientských organizácií oslovil aj Slovenskú lekársku komoru a odborový zväz, z ktorého mu odpoveď zatiaľ neprišla.

 

 

Zdroj: Nový Čas

Späť